Update Ik-lees-Nederlands uitdaging

Waar ik in mijn vorige blogpost vol overtuiging schreef dat het niet moeilijk zou zijn om het gewenste aantal boeken van Nederlandse origine te lezen in verband met Boekblogger’s uitdaging van Ik-lees-Nederlands, moet ik nu toch bekennen dat ik de laatste tijd weinig heb gelezen en al helemaal niet veel van Nederlandse bodem …..

ik lees nederlands

Zo heb ik mij ondergedompeld in de amerikaans-christelijke wereld van de familie Baxter (van de schrijfster Karen Kingsbury). Als je je niet te veel laat afleiden door het soms wel erg overheersende christelijke sausje, zijn dit wel heel goed leesbare boeken. De schrijfster weet in elk boek ook weer actuele items bespreekbaar te maken. Het laatste deel ligt op mij te wachten, maar ik heb nu een beetje hetzelfde als jaren geleden met het laatste deel van de Harry Potter-serie: als dit deel uit is, is het echt over en uit. Daar kom ik heus wel overheen, maar het leidt wel tot enig uitstellend gedrag!

Verder heb ik mij met veel moeite geworsteld door Eten, bidden en beminnen (van Elizabeth Gilbert). Niet helemaal wat ik er van had verwacht. Of juist eigenlijk precies wat ik gevreesd had er van te vinden: weinig. Gelukkig zijn er ook nog juweeltjes voorbij gekomen. Zo ben ik nu in de laatste fase van Een theelepel aarde en zee van Dina Nayeri. Absoluut een aanrader.

Maar goed, voor de uitdaging van Judith ben ik niet verder gekomen dan:

– Dorsvloer vol confetti – Franca Treur (Uitgeverij Prometheus). Gelezen omdat dit het afgelopen jaar voorbijkwam in mijn leesclub. Anders had ik het waarschijnlijk nooit gelezen. En waar sommige van mijn leesclubleden heel enthousiast waren, heb ik tot de laatste pagina gehoopt iets te ontdekken wat het boek de moeite van het lezen waard maakte ..

– Ik huur een man! – Conny Regard (Westfriesland). Een heerlijk tussendoorboekje. Prima voor een warme zomeravond.

Van 29 juli tot 4 augustus is de eerste Nederlandse Leesmarathon (georganiseerd door Joany van Craving Pages). Ik heb mijzelf voorgekomen deze leesmarathon te gebruiken om weer flink wat  boeken van Nederlandse bodem te lezen. Benieuwd of het gaat lukken!

theonlymrsJo